Korduma kippuvad küsimused
-
⍒ Minu või mu looma andmed on valed, kuidas ma neid muuta saan?
-
⍒ Minu loom on eelmise omaniku nimel / minu loomal on uus omanik - kuidas ma andmeid muuta saan?
-
⍒ Looma registreerimisel tuleb teavitus, et "Selline kiibi number on juba registris olemas".
-
⍒ Leidsin hulkuva looma, kuidas saan teada, kes ta omanik on?
⍒ MIS ON LEMMIKLOOMAREGISTER LLR?
Lemmikloomaregister LLR on suurim üle-eestiline lemmikloomade register, mis on kasutuses enamustes Eesti omavalitsustes. Register on mõeldud lemmiklooma kiibi numbrite registreerimiseks, et looma kadumisel oleks võimalik kiibi numbri järgi tuvastada ta omanik. Loomaomanikud saavad LLRi e-teeninduse kaudu vaada oma lemmikloomade andmeid ning enda uued loomad ise registrisse kanda.
⍒ KUIDAS MA ENDA LOOMADE ANDMEID NÄEN?
Logige sisse oma ID-kaardiga e-teenindusse.
Peale sisselogimist näete ekraanil enda loomade andmeid. Vajutades looma nimele, avanevad veelgi täpsemad andmed.
Kui Te ei näe oma kiibistatud looma andmeid, siis järelikult pole loom registrisse kantud. Kahjuks juhtub teinekord, et loom on küll kiibistatud, kuid kiibi andmed pole registrisse kantud. Sellisel juhul saate looma ise registrisse kanda, kui vajutate allpool olevale nupule „Registreerin uue kiibitud looma“.
⍒ KUIDAS MA OMA LOOMA REGISTREERIDA SAAN?
NB! Portaal on mõeldud ainult loomaomanikele enda loomade registreerimiseks!
1. Logi sisse oma ID-kaardiga e-teenindusse
2. Kui Sul on juba mõni registreeritud lemmikloom, siis näed juba tema andmeid.
3. Uue lemmiklooma registreerimiseks vajuta nupule „Registreerin uue kiibitud looma“.
4. Avaneb kohustuslik kiibi numbri kontroll, kus kontrollitakse, et ega sellise kiibiga looma pole juba varem registrisse kantud. Sisesta lahtrisse oma looma kiibi number (see on 15-kohaline numbrikombinatsioon) ning vajuta nupule „Kontrollin kiibi numbrit registrist“.
5. Avaneb looma registreerimisvorm: täida ankeet ning salvesta andmed. Enne salvestamist veendu, et kõik andmed said ikka korrektselt kirja!
6. Kui loom on registrisse kantud, näed ta andmeid ka „Loomade nimekirjas“.
⍒ MINU LOOM ON EELMISE OMANIKU NIMEL / MINU LOOMAL ON UUS OMANIK - KUIDAS MA ANDMEID MUUTA SAAN?
Omanikku saavad muuta registriga liitunud omavalitsused, registrit kasutavad veterinaarid või varjupaigad - palun pöördu nende poole.
Omaniku vahetamiseks on tarvis teada vähemalt looma kiibi numbrit, uue omaniku isikukoodi ja ta telefoni, tõendit looma omanduse kohta.
⍒ MINU VÕI MU LOOMA ANDMED ON VALED, KUIDAS MA NEID MUUTA SAAN?
Loomaomanik saab ise muuta oma telefoni, e-posti ning looma andmete alt ka looma asukoha aadressi.
Ülejäänud andmeid saavad muuta registriga liitunud omavalitsuste ametnikud, registrit kasutavad veterinaarid või varjupaigad - palun pöörduge nende poole.
⍒ LOOMA REGISTREERIMISEL TULEB TEAVITUS "SELLINE KIIBI NUMBER ON JUBA REGISTRIS OLEMAS"
Järelikult on see kiibi number juba registrisse kantud, näiteks võib juhtuda, et loom registris jäänud veel eelmise omaniku nimele. Palun pöördu oma omavalitsuse, mõne registrit kasutava veterinaari või varjupaiga poole - nemad saavad andmeid kontrollida ja muuta.
⍒ MA EI SAA LLRi E-TEENINDUSSE SISSELOGIDA OMA ID-KAARDIGA:
Kui Te ei saa e-teenindusse sisselogida oma ID-kaardiga, on 99,9% ajast küsimus kas konkreetse arvuti, brauseri või tulemüüri seadistustes.
Mõned asjad, mida kontrollida:
- Veenduge, et kasutate viimast ID-kaardi tarkvara versiooni, vajadusel uuendage oma ID-kaardi tarkvara.
- Kontrollige, et aadress on www.llr.ee/e-teenindus
- Tühjendage brauseri (veebilehitseja: Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, ...) vahemälu ja proovige peale seda uuesti.
- Veenduge, et valitud brauseriga on võimalik kasutada ID-kaarti, vajadusel proovige sisselogida mõne teise brauseriga. Juhised brauserite seadistamiseks on leitavad SIIT
- Kontrollige, kas mõnele teisele lehele (nt oma internetipanka, riigiportaali) saate oma ID-kaardiga sisselogida.
- Kontrollige, kas Teie ID-kaardi sertifikaadid on kehtivad.
- Sageli blokeerib arvuti tulemüür veebilehte/IP aadressi või ei luba ka arvutisse installitud antiviiruse süsteemid mujale automaatselt ID-kaardiga sisselogimist (ja nt internetipank on erandina lisatud lubatud veebilehtede nimekirja). Täpsem info on leitav id.ee lehel. Küsimus võib olla ka reklaami-või pahavaras.
- Proovige, kas mõne teise arvutiga saate sisselogida.
- Veel levinumad probleeme, mis esinevad ID-kaardi tarkvaraga: www.id.ee.
Kui Teil endiselt ei õnnestu ID-kaarti elektroonselt kasutada, siis loomade andmeid saavad lisada ja muuta ka registriga liitunud omavalitsused, registrit kasutavad veterinaarid, varjupaigad – saate pöörduda ka nende poole.
Tallinna elanikud saavad looma LLRi registrisse kanda lisaks ka läbi Tallinna e-teeninduse portaali
⍒ MIKS EI SAA SISSELOGIDA MOBIIL-ID VÕI SMART-IDga?
Mõlemad teenused on tasulised teenusepakkujatele. Registri eest ainsana tasuvad omavalitsused ei ole kahjuks huvitatud oma kulude suurenemisest, kui on olemas alternatiivne tasuta lahendus ID-kaardiga sisselogimise näol.
Kui Teil tõesti pole võimalik ID-kaardiga sisselogida, siis andmeid saavad muuta/lisada loomulikult ka registriga liitunud linna-ja vallavalitsused, registrit kasutavad veterinaarid või varjupaigad.
Tallinna elanikud saavad looma LLRi registrisse kanda lisaks ka läbi Tallinna e-teeninduse portaali, sinna oleme arendanud ka mobiil-ID ja smart-ID sisselogimise variandid.
⍒ MUL EI OLE ID-KAARTI, KUIDAS SAAN ANDMEID VAADATA VÕI OMA LOOMA REGISTREERIDA?
Andmete vaatamiseks ja oma loomade registreerimiseks on vaja ID-kaarti. Andmeid vaadata ja loomi lisada saavad ka registriga liitunud linna-ja vallavalitsused, registrit kasutavad veterinaarid või varjupaigad.
Tallinna elanikud saavad looma LLRi registrisse kanda lisaks ka läbi Tallinna e-teeninduse portaali, sinna oleme arendanud ka mobiil-ID ja smart-ID sisselogimise variandid.
⍒ MINU LEMMIKLOOMAL EI OLE KIIPI
Registrisse saab kanda vaid kiibistatud lemmikloomi. Soovitame loom kindlasti kiibistada ja registrisse kanda – see kõige parem viis tagada, et lemmik jõuab koju tagasi!
Kui loom satub varjupaika, siis kõige esimese asjana kontrollib varjupaiga töötaja, kas loomal on kiip. Kui kiip leitakse, sisestab varjupaiga töötaja looma kiibi numbri registri otsingusse ning seejärel näeb ta kohe omaniku kontakte ja teab kellega ühendust võtta.
Kui loom on kiibistatud, aga kiibi number pole registrisse kantud, ei ole kahjuks võimalik looma omanikku kuidagi tuvastada.
Ainult looma kiibistades ja registrisse kandes saab kindel olla, et loom kadumisel ka turvaliselt koju jõuab. Enamustes omavalitsustes on looma kiibistamine ja LLRi registreerimine ka kohustuslik.
Kui Sa ei ole kindel, kas Sinu loom on ikka registrisse kantud, siis saad e-teenindusse sisselogida ning seda kontrollida.
⍒ LEIDSIN HULKUVA LOOMA - KUIDAS SAAN TEADA, KES TA OMANIK ON?
Looma kiipi saavad kontrollida kõik varjupaigad ja veterinaarid, kel on olemas kiibilugeja. Palun pöördu nende poole! Kui loomal on olemas kiip ning ta andmed on registrisse kantud, saab kiiresti omanikuga ühendust võtta ja teavitada teda kadunud looma leidmisest.
⍒ MINU LEMMIKLOOM LÄKS KADUMA
Pöördu oma lähima varjupaiga poole ning uuri, kas nad on leidnud tunnustele vastava looma. Varjupaikade MTÜ on oma kodulehel ka kirja pannud abistava juhendi. Kui loomal on kiip, siis logi sisse kindlasti ka e-teenindusse ja veendu, et loom on registrisse kantud ning kontaktandmed (eelkõige telefoninumber!) on ajakohased.
⍒ MINU OMAVALITSUS POLE LIITUNUD REGISTRIGA
Kohalikud omavalitsused saavad rohkem infot Lemmikloomaregister LLRi ja registriga liitumise kohta lugeda SIIT
Palun pöördu oma linna- või vallavalitsuse poole ja uuri neilt otse kas nad on registriga liitunud!
Kui Sa oma küsimusele siit vastust ei leidnud, siis saad kirjutada aadressil llr@spin.ee
NB! Andmete muutmise või lisamisega ei saa me kahjuks aidata: kui soovid andmeid muuta või lisada, siis palun pöördu otse oma linna- või vallavalitsuse, mõne registrit kasutava veterinaari või varjupaiga poole!